Preppen to the max!

Mealprep, of mealplanning of foodprep, op Instagram kun je er niet meer omheen! Aan de hand van uiteenlopende hashtags zie je foto’s van bakjes gevuld met eten voorbijkomen, de een nog mooier en smakelijker dan de ander! Maar wat is mealpreppen nou eigenlijk?

Heel eenvoudig: doe je aan mealpreppen, dan maak je verschillende gezonde maaltijden alvast klaar voor bijvoorbeeld de week erna. Zo hoef je dan niet meer te koken en heb je snel toch een gezonde maaltijd op tafel staan. Dit kun je doen voor je avondeten, maar ook, zoals ik doe, voor de lunch.

Oké, je bent even wat tijd kwijt met koken, maar voor mij heeft mealpreppen echt een heel groot voordeel: ik weet zeker dat ik op mijn werkdagen een gezonde, lekkere en gevarieerde lunch heb en hoef hier niet meer over na te denken. Als ik op het laatste moment over mijn lunch moet nadenken, kies ik meestal voor iets makkelijks, iets wat ik altijd al eet en iets wat misschien ook minder gezond is. Door er eerder over na te denken én het vooraf al te maken, is dit niet meer aan de orde. Daarnaast voel ik me ook gewoon veel beter als ik gezond eet! 

Er zijn heel veel gerechten die je al vantevoren kunt maken! Meestal maak ik de gerechten op zondag, omdat ik dan tijd heb. Afgelopen zondag heb ik bijvoorbeeld een omelet met paprika, ui en cherrytomaat gemaakt (voor de lunch van maandag) en groentensoep (voor de lunch van dinsdag en nog twee porties voor in de diepvries). Mealpreppen hoeft dus echt niet ingewikkeld te zijn, het is gewoon een kwestie van vooruit denken en bijvoorbeeld op zondag een aantal gerechten in één keer koken. 

Maar, ik beloof je dat je heel blij zult zijn als je op je werk een lekkere, gezonde lunch voor je hebt staan 🙂

Tip: ik heb een heel leuk kookboek van Chickslovefood, het Mealplanning boek, waarin heel veel mealplanning recepten staan!

Plaats een reactie